PRZYMIERZA – Czy Kościół jest Nowym Przymierzem?

      Pytanie (1916) – Czytamy w Izaj. 42:6: Ja Pan wezwa­łem cię w sprawiedliwości, i ująłem cię za rękę twą; przetoż strzedz cię będę, i dam cię za Przymierze ludowi, i za światłość narodom. Czy mamy przez to rozumieć, że uwielbiony Kościół będzie Nowym Przymierzem?

      Odpowiedź – Pismo to widocznie odnosi się do Jezusa Chry­stusa, Głowy i Kościoła, Jego ciała. I dam cię za przymierze lu­dowi (Izaj. 49:8) nie znaczy, że Jezus lub Kościół będą przymierzem, ale, że Bóg daje Chrystusowi i Kościołowi dzieło wy­ konania tego przymierza. Nie mogłoby być żadnego przymie­rza bez Chrystusa i Kościoła, ponieważ Krew Chrystusowa sta­ nowi zapieczętowaną wartość tego Nowego Przymierza. Nowe przymierze musi wpierw być zapieczętowane, i to krwią Chrystu­sową. Choć zarys okupu zależy w zupełności od ofiary Pana naszego Jezusa i Jego śmierci, to jednak Kościół jest policzony jako Jego ciało i krew całego Kościoła jest policzona jako część tej krwi, która zapieczętuje nowe przymierze, czyli uczyni je skutecznym.