PRAWA DO ŻYCIA – Przedstawione w Nowym Przymierzu

      Pytanie (1911) – W ciągu Wieku Tysiąclecia, gdzie będą te prawa do życia, jakie Jezus złożył na Kalwarii ?

      Odpowiedź – To, o czym mówimy jako o prawie do życia wielkiego Odkupiciela, jest w naszym zrozumieniu tym, co z obrazowane jest w krwi Pojednania. Stosownie do figury, na końcu pozafiguralnego Dnia Pojednania, krew Pojednania będzie przedłożona Sprawiedliwości na rzecz całego świata ludzkiego i zostanie przyjęta, jak to wyraził Apostoł – na ubłaganie za grzechy ludzkie. (Do Żydów 2:17). Skoro tylko ludzie zwol­nieni zostaną z pod potępienia śmierci, znajdą się w położeniu, w którym otrzymywać będą mogli błogosławieństwa, ale nie prędzej. Jako wielki Arcykapłan, Pan nasz przystępuje z końcem Wieku Ewangelii do zapieczętowania Krwią Pojednania Nowego Przymierza pomiędzy Bogiem a nasieniem Abrahamowym, cie­lesnym Izraelem. Pan nasz razem z Kościołem, który jest Jego Ciałem, postanawia występować jako Pośrednik tego Przymie­rza. Wszyscy, którzy w zupełności zgodzą się z tym Przymie­rzem, otrzymają żywot wieczny. Przez wszystkie te lata, Po­średnik wypełniać będzie zastrzeżenia tego Przymierza, które obiecuje, że dostaną oni przywileje Restytucji. Jeżeli skorzystają ze sposobności, otrzymają żywot wieczny.

      W owym czasie, prawo do życia ludzkiego przejdzie z rąk Pana naszego jako Odkupiciela i wszystko to prawo będzie od­tąd reprezentowane w samym Przymierzu, które gwarantuje wszystkie rzeczy, jakie z oświadczenia Boga ma człowiek otrzy­mać. Kamienne serce ludzkości ustąpi sercu mięsistemu, a wszyscy którzy dopełnią warunków Przymierza, będą mieć życie wie­czne. W ciągu Tysiąclecia Nowe Przymierze przedstawiać będzie prawa do życia, złożone przez Pana naszego. Ktokolwiek nie zachowa Zakonu, otrzyma chłostę. Przez takie zarządzenie, Chry­stus jako Pośrednik Nowego Przymierza będzie przez tysiąc lat rozdawał błogosławieństwa. W ciągu tego Wieku Ewangelii, Pan nasz zachowuje te prawa do życia pod Swoją kontrolą, aby dał je Sprawiedliwości jako cenę Okupu za grzechy świata, na od­kupienie świata. Skoro tylko z sumuje Swoje prawo na końcu tego Wieku, Sprawiedliwość zwolni je a ludzkość je otrzyma, jak to powyżej wykazano.